Ласкаво просимо!

Балабинський КДНЗ "Теремок" Блог вихователя-методиста Соломатіной Вікторії Миколаївни

Застосування підходу

Методи навчання - проблемні:

а) проблемного викладу;
б) частково-пошуковий;
в) дослідницький.
Форми організації навчального простору колективні:
а) парна взаємодія;
б) мікрогрупова взаємодія;
в) бригадна (групова) взаємодія;
г) міжгрупова взаємодія.

Технологія проблемно - діалогічного навчання містить ТРИ головні компоненти:
а) потреба вихованців в новому знанні або способі дії ("хочу дізнатися..., навчитися ...");
б) невідоме знання, яке дитина повинна засвоїти за проектом педагогічних цілей уроку;
в) відомі знання і сформовані уміння (можу сам, без педагога), засвоєні в ході попереднього навчання.
Проблемна ситуація створюється проблемним формулюванням питань, завдань, завдань пошукового характеру.


Інтелектуальне ускладнення, яке виникає в дитини, коли він не знає, як пояснити будь - яке явище, факт, процес дійсності і як діяти при цьому.
Учень не може досягти мети за допомогою відомих йому (з вивчених раніше) способів дії.
Проблемна ситуація спонукає його шукати новий спосіб пояснення або дії.
Проблемна ситуація включає в себе положення, що містить протиріччя і не має однозначного рішення; особливий психологічний стан особистості, що характеризується виникненням пізнавальної потреби.
Ознаки навчальної проблеми:
а) відсутність у дитини необхідної для вирішення проблемної ситуації знання;
б) відсутність достатнього досвіду;
в) усвідомлення суперечливої ситуації, в якій мають місце протилежні позиції при поясненні одних і тих же об'єктів, явищ, процесів і відносин між ними.



Навчальна проблема має форму пізнавального завдання або завдання продуктивного типу, що містить деяке протиріччя в своїх умовах:
а) надлишкові дані;
б) дані;
в) невірні дані;
г) альтернативні дані.
Проблема в освітньому процесі - це усвідомлення дитиною неможливості в даній ситуації розв’язати протиріччя (утруднення) засобами наявного досвіду і знань.
· Виявлення дитиною суперечності в проблемному завданні, продуктивної задачі призводить до переживання дитини стану інтелектуального утруднення і усвідомлення недостатності раніше засвоєних знань.
· В дитини виникає суб’єктивна потреба в нових знань.
· Усвідомивши недостатність раніше засвоєних знань, і переживши стан інтелектуального утруднення, дитина будує попередні гіпотези щодо способу вирішення проблемної ситуації.
· Перевірка гіпотез призводить до того, що проблемна ситуація для дитини стає проблемою (і відповідно, завданням продуктивного типу), або перетворюється на репродуктивне завдання, яке потрібно вирішити шляхом перетворення певних умов.

Комментариев нет:

Отправить комментарий