Модель організації навчального процесу будується на реалізації принципу проблемності в навчанні.
Принцип проблемності реалізується:
· як у змісті навчального предмету;
· так і в процесі розгортання цього змісту в навчальному процесі.
Технологічні прийоми організації навчального процесу.
а) створити в просторі діяльності значущу для нього проблемну ситуацію;
б) наповнити проблемну ситуацію суперечливістю в стані досліджуваного об'єкту і створити умови для усвідомлення цього протиріччя як проблеми;
Результативність можна оцінити за допомогою критеріїв:
а) наявність у дитини позитивного мотиву до діяльності в проблемній ситуації
("Хочу розібратися, хочу спробувати свої сили, хочу переконатися чи зможу вирішити цю ситуацію...),
б) наявність у учнів позитивних змін в емоційно-вольовій сфері
(" Відчуваю радість, задоволення від діяльності, мені це цікаво, можу зусиллям волі концентрувати свою увагу...")
в) переживання дітьми суб'єктивного відкриття:
("Я сам отримав цей результат, я сам впорався з цією проблемою, я? вивів закон..."),
г) усвідомлення дитиною засвоєння нового як особистісної цінності;
("Особисто мені це потрібно, мені важливо навчитися вирішувати ці ситуації, мені будуть ці знання потрібні..."),
д) оволодіння узагальненим способом підходу до вирішення проблемних ситуацій: аналізом фактів, висуненням гіпотез для їх пояснення, перевіркою їх правильності та отриманням результату діяльності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий